Hier mal schnell eine Übersicht für das Facelift zur Orientierung der Birnen:
Low beam H7 / D1S XENON
Main beam light H1
Parking lights W5W/W5W BL
Daylight driving lights PY21W SLL / LED (RS) MTEC:
http://www.xenonwhite.de/02db6f98900d2b ... d2da06.php (NICHT ZUGELASSEN)
Turn signals PY21W
Fog lights H8 / HB4 (RS)
Reversing light P21W
Turn signals PY21W
Twin filament light bulb for the brake lights and tail lights P21/4W
Twin filament light bulb for the rear fog lights and tail lights P21/4W
Parking lights W3W
Reversing light, brake lights, tail lights and rear fog light P21W
Turn signals PY21W
Parking lights W3W
Side turn signal lights LED
Licence plate light C5W
3. Brake light LED
Entry lighting W5W
front interior lighting C10W
Reading lights W5W
Rear interior lighting C10W
Luggage compartment light W5W
Door warning light C5W
Lighting in storage compartment on front passenger side C3W
Und noch ein passender Link zum Thema MTEC Lampen:
http://www.motor-talk.de/forum/mtec-lam ... 54327.html
FAZIT: Die Dinger sind nicht der Hit. Wenn man schon solche Birnen ohne Zulassung kauft, dann gleich LED-Tauschlampen. Aber auch das bringt wieder Probleme: Hitze und die Bordelektronik sollte wegen der geänderten Widerstände ständig defekte Birnen melden.